Norėdami parduoti nekilnojamąjį turtą (pastatą, patalpas, butą, žemės sklypą ir kt.), kreipkitės į savo pasirinktą notarą. Notaras įvertins, ar objektas gali būti parduodamas aukciono būdu, ar realu jį parduoti aukcione, ar nėra kliūčių pardavimui, ir kitas aplinkybes.
Įvertinus, kad kliento turtas yra tinkamas parduoti aukciono būdu, notaras nustato kliento tapatybę ir pateikia užpildyti kliento pažinimo anketas (jeigu klientas yra fizinis asmuo - asmens patvirtinimas dėl politinio pažeidžiamumo (paveikiamumo), fizinio asmens turto įgijimo pagrindo ar (ir) lėšų šaltinio nurodymas, jeigu klientas yra juridinis asmuo - juridinio asmens ar kitos organizacijos naudos gavėjo anketa). Notaras įvertina, ar nėra kliūčių tolimesniam bendradarbiavimui. Jeigu neįmanoma tinkamai nustatyti kliento tapatybės ir (ar) šis asmuo yra įtrauktas į tarptautinių sankcijų sąrašus ir (ar) kyla įtarimas, jog sandoriu gali būti siekiama legalizuoti neteisėtai įgytas lėšas, notaras turi teisę atsisakyti organizuoti aukcioną.
Klientas, notaras ir įmonė „Newsec", kurios elektroninėje platformoje vyks aukcionas, pasirašo trišalę Tarpininkavimo paslaugų dėl nekilnojamojo turto pardavimo aukciono būdu sutartį.
Notaras klientui išrašo sąskaitą faktūrą vienkartinio administracinio mokesčio sumokėjimui. Per 5 darbo dienas nuo sutarties sudarymo į notaro nurodytą sąskaitą klientas pagal išrašytą sąskaitą faktūrą sumoka vienkartinį administravimo mokestį, dėl kurio dydžio susitariama Tarpininkavimo sutartyje.
Pagal Tarpininkavimo sutartį klientas įsipareigoja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sutarties sudarymo dienos pateikti notarui visą su parduodamu turtu susijusią dokumentaciją, turto nuosavybės teisę ar kitas daiktines teises patvirtinančius dokumentus, planus, brėžinius bei bet kokius kitus dokumentus apie turtą, kurių pagrindu rengiamas aukciono skelbimas ir tinklalapyje viešinama informacija apie parduodamą turtą. Nesant galimybės pateikti tokius dokumentus, notaras turi teisę tokius dokumentus gauti iš viešų registrų. Klientas privalo notarui atlyginti visas su tokių dokumentų gavimu susijusias papildomas išlaidas.
Notaras, klientas ir „Newsec“ suderina pradinę parduodamo nekilnojamojo daikto kainą, minimalią turto pardavimo kainą, aukciono dalyvio mokesčio dydį, minimalų kainos kėlimo intervalą ir kt. informaciją.
Paruošus visą objekto informaciją, Newsec su klientu ir notaru suderina registracijos į aukcioną ir aukciono vykdymo datas. Tolesni procesai – tai notaro ir „Newsec“ rūpestis.
Paskelbus aukciono laimėtoją, ne vėliau kaip per 10 dienų pasibaigus aukcionui, laimėtojas su pardavėju sudaro pirkimo-pardavimo sutartį.
Aukciono laimėtojas ir pardavėjas kreipiasi į notarą dėl pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo.
Patvirtinus nekilnojamojo turto pirkimo-pardavimo sutartį, notaras išrašo sąskaitą faktūrą klientui sumokėti sėkmės mokestį.
Sėkmės mokestis apskaičiuojamas kaip procentinė galutinės turto pardavimo kainos dalis. Sėkmės mokesčio dydis mokamas notarui nustatomas šalių susitarimu Tarpininkavimo sutartyje. Aukciono laimėtojo sumokėtas dalyvio mokestis įskaitomas į pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytą galutinę aukciono objekto kainą kaip dalies kainos įmoka (avansas) už ketinamą įsigyti aukciono objektą.
Notaras kliento mokėtiną sėkmės mokestį išskaičiuoja iš pirkėjo sumokėto dalyvio mokesčio sudarant pirkimo-pardavimo sandorį. Tuo atveju, jeigu įmokėtas dalyvio mokestis nepadengia sėkmės mokesčio, klientas privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo sumokėti likusią sėkmės mokesčio dalį.